SLAPPDAGEN(SÖNDAGEN)

Söndagar är verkligen slappdagar, för det mesta i alla fall.
Orkar verkligen inte göra någonting på söndagar, vill helst bara ha en mys/slappdag framför tv:n med pojkvännen.

Imorgon blir det praktik igen.. *suck*.
Pluggar ju sista terminen på undersköterskeutbildning, vilket innebär att denna praktik är på sjukhus.
Detta har jag sett fram emot sedan första dagen på utbildningen.
Allting verkade jätte bra och var så jävla förväntansfull inför de här fyra veckorna på Karolinska i Huddinge.
MEN.. självklart får jag och min klasskompis på en geriatrisk strokerehab-avdelning.
Alltså, ingen större skillnad mot att jobba på ett ålderdomshem. Vilket är precis vad jag gjort sedan jag fyllde 18.

Man tycker ju att vi borde ha fått se annat än bara sådan omvårdnad som sker inom äldreomsorgen.
Andra i klassen fick jätte bra platser på avdelningar med blandade åldrar.

Med andra ord så är jag extremt otaggad inför imorgon.
Det här blir tredje veckan på praktiken och man kan väl säga att, jaa.. jag vantrivs.
Dock är personalen jätte trevliga och så. Är inte så att jag har något emot äldre heller, men hade gärna velat se lite annat.




Kommentarer
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Ska du göra något särskilt roligt i veckan då? :)



Kramar, Sannalitens.blogg.se

2011-04-05 @ 16:42:40
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0